Ustanoven rychlostní rekord parních lokomotiv ČSD

27. 8. 2012 0:00
Rubrika: události

Když dnes člověk řekne "rychlost 162 km/h", většina lidí mu nejspíše poví "pche, slabota".


I na českých koridorech se dnes rychlosti 160 km/h dosahuje, a jak to vypadá na silnicích, víme jistě všichni. Občas si při dálnici ve "stotřicítce" připadám, jako bych stál, když levým pruhem proletí tmavá limuzína.

Můžeme se jen dohadovat, zda v roce 1949, při vystavení objednávky na lokomotivy 498.1, se někdo domníval, že zrovna jeden z patnácti strojů nové řady bude ten rekordman, který v roce 1964 dosáhne při zkouškách na Cerhenickém (dobře, Velimském...) okruhu rychlosti 162 km/h. Byl to zrovna 498.106, který dokonce zůstal zachován, byť neprovozní, a nyní je deponován v depozitáři NTM v Chomutově. Zato druhý dochovaný stroj, 498.104, byl ve svém slovenském působišti v Bratislavě nedávno zprovozněn, a svým švestkově modrým nátěrem s bílou střechou a červenými koly může dělat radost všem malým i velkým milovníkům železnice, zejména při rozjezdu, kdy krásně zpívá na tři válce:

Pokud se chcete o lokomotivě dozvědět maličko více, doporučuji klasiku - wikipedii.

Ronoath

Sdílet

Komentáře

Libor Bláha Třívalcový parní valčík je nádherná "hudba"... :-)

jirka7 pěkná historie ale toto je současnost
http://vlak.wz.cz/zelrekord_cr.html
jinak to pendolino s 237 vypadá dobře

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Tento blog je součástí s.magazínu, který připravuje Redakce signály.cz.

Autor blogu Grafická šablona Ondřej Válka