Když dnes člověk řekne "rychlost 162 km/h", většina lidí mu nejspíše poví "pche, slabota".
I na českých koridorech se dnes rychlosti 160 km/h dosahuje, a jak to vypadá na silnicích, víme jistě všichni. Občas si při dálnici ve "stotřicítce" připadám, jako bych stál, když levým pruhem proletí tmavá limuzína.
Můžeme se jen dohadovat, zda v roce 1949, při vystavení objednávky na lokomotivy 498.1, se někdo domníval, že zrovna jeden z patnácti strojů nové řady bude ten rekordman, který v roce 1964 dosáhne při zkouškách na Cerhenickém (dobře, Velimském...) okruhu rychlosti 162 km/h. Byl to zrovna 498.106, který dokonce zůstal zachován, byť neprovozní, a nyní je deponován v depozitáři NTM v Chomutově. Zato druhý dochovaný stroj, 498.104, byl ve svém slovenském působišti v Bratislavě nedávno zprovozněn, a svým švestkově modrým nátěrem s bílou střechou a červenými koly může dělat radost všem malým i velkým milovníkům železnice, zejména při rozjezdu, kdy krásně zpívá na tři válce:
Pokud se chcete o lokomotivě dozvědět maličko více, doporučuji klasiku - wikipedii.
Ronoath
Třívalcový parní valčík je nádherná "hudba"... :-)
pěkná historie ale toto je současnost
http://vlak.wz.cz/zelrekord_cr.html
jinak to pendolino s 237 vypadá dobře
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.